tisdag 10 mars 2009

LCHF

Jag har blivit frälst på lchf. Det var ju heller inte så stor omställning från den kolhydratfattiga kost jag åt tidigare men att släppa loss och skippa alla light-varianter var knepigare. Men jag har hittat så mycket god mat. Och att man är så mätt och nöjd och mår så bra. Man kan väl sakna vissa rätter i och för sej men det finns alternativ om man letar och provar sej fram. Som igår när min syster landade här efter norge-turen. Då hade jag lagat pannbiffar och sen förvällt fin-strimlad vitkål som vi hade riven parmesanost på. Sagolikt gott. Man kan ju fortfarande hetta till det med oliver, pesto, jalapeno mm. Och sen gillar jag verkligen sånt som moussakan som görs på aubergin. Ska inom några dagar lägga in lite mer tips och recept. Ni kan också titta in på Erikas blogg för hon har dagligen något nytt och roligt att komma med.
Annars har ni en länk nedan där ni kan gå in och leta er vidare till tips och recept. Och information om vad lchf innebär inte minst.
http://www.kostdoktorn.se/mat

Inga kommentarer: